Δευτέρα, 11 Ιουνίου 2018


Κριτική προσέγγιση
Στο βιβλίο «H ΣΦΓΞ»
Ποίηση
Του Κ.Γ.Ταβουλτσίδη
Εκδόσεις ΣΠΑΝΙΔΗ, 2017

Γράφει η Βάλη Τσιρώνη
υπεύθυνη ηλεκτρονικής ύλης περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Συνεργάτης περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ιατρός-Νομικός-Λογοτέχνης
Μέλος της Διεθνούς Ενώσεων Κριτικών Λογοτεχνίας
(υπό την αιγίδα της ΟΥΝΕΣΚΟ-Παρίσι)
Διεθνές Λογοτεχνικό Βραβείο DON QUIXOTE METAL PRIZE FOR LITERATURE 2016
Διεθνές Βραβείο Ποίησης ΠΟΥΣΚΙΝ 2018
Τιμητικό Αριστείο Ακαδημίας Αθηνών












Ο Κώστας Ταβουλτσίδης σε αυτό του βιβλίο καταναλώνει το κλινοσκέπασμα της ποίησης σε νοήματα υψηλά που διανοίγουν την αγωνία και το επίκαιρο του σύγχρονου ανθρώπου αλλά και του αιώνιου ανθρώπου ως ύπαρξη που στριμώχνεται πάντοτε από τα πράγματα και στα πράγματα και τα γεγονότα. Έχει κατακτήσει από πολύ νωρίς όπως φάνηκε και από το προηγούμενο βιβλίο του «Η ΕΛΙΞ –ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ Τις ΠΕΣΤΡΟΦΕΣ»  τα υλικά της τέχνης του και έχει κυριαρχήσει δυναμικά σε αυτά, δίδοντάς μας ποιήματα ακέραια, εύστοχα, προκλητικά για τη σκέψη και το στοχασμό.













Στίχοι εύκαμπτοι, διαιρετοί στην προσήλωση του αναγνώστη του, που ξεχειλίζουν αίσθηση, με μισανοιγμένα τα ζιβάγκο των ιδεών, που χρησιμοποιούν το αναγνωστικό πρόσχημα της επιθυμίας να ανακατευτεί κι ο αναγνώστης στην απόδοση του νοήματος που τον εκφράζει.






Ο Κώστας Ταβουλτσίδης είναι ένας ποιητής ογκώδης στο ακατάπαυστο, σε εκείνο που παραστέκει στην ύπαρξη και αναβρύζει αμφίκυρτα από το εσωτερικό της και αναμετριέται με το κανονικό διανύοντας με τις πατούσες των ποιημάτων του τις φοδραρισμένες αποφάσεις της ύπαρξης, τα λινά των πράξεων, τα παχιά χαλιά κάθε διάθεσης μέτριας. Γιατί μόνο το απόλυτο είναι που έχει σημασία για εκείνον

«Κι είχες μια ωραία ιδέα.
Και έγραψες ένα ωραίο ποίημα. Και ξέχασες πως στόχος σου είναι
Το έξοχο
Το άριστο
το ιδανικό
Το άφθαστο»

(από το ποίημα του «ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΝΕΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΔΕΡΦΟ ΜΟΥ»)

Το βιβλίο αυτό λοιπόν του Κώστα Ταβουλτσίδη, βαραίνει γδυτά στο διυλιστήριο των πραγμάτων με εκείνο το οξύ φάρδος της δύναμης που το κάνει γινωμένο στις στιγμές και ονοματολογεί τα δείγματα των ζωών στην ουσία της μνήμης εξιλαστήρια εις το διηνεκές.








Ένας ποιητής που η πένα του δείχνει να επιδαψιλεύει ένα βύθισμα στεντόρειο στα ποιητικά πράγματα του καιρού μας.