Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Κριτική προσέγγιση 

Στο βιβλίο ποιησης

«ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΓΕΦΥΡΟΠΛΑΣΤΙΓΞ 

(50 τόννων)» 

Του Κωνσταντίνου Ταβουλτσίδη 

Εκδόσεις ΣΠΑΝΙΔΗ



Γραφει η Χρυσοβαλάντου Τσιρώνη (Βάλη Τσιρώνη)
Υπεύθυνη ηλεκτρονικής ύλης περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
ιατρός-εισαγγελέας (νομικός)-λογοτέχνης
συνεργάτης λογοτεχνικού περιοδικού ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Κριτικών Λογοτεχνίας
Διεθνές Λογοτεχνικό Βραβείο DON QUIXOTE METAL PRIZE FOR LITERATURE 
Διεθνές Λογοτεχνικό Βραβείο Ποίησης ΠΟΥΣΚΙΝ 
Βραβείο  Ακαδημίας Αθηνών
Διεθνές Βραβείο Λογοτεχνίας Ισραήλ
Βραβείο Κουλτούρας Υπουργείου Πολιτισμού Ελλάδας
Βραβείο Διονυσίου Σολωμού (για τους πρωτοεμφανιζόμενους στη λογοτεχνία)
Χρυσό Μετάλλιο Δήμου Αθηναίου για τη συνεισφορά της στα Ελληνικά Γράμματα
Μέλος της Διεθνούς Ενώσεων Κριτικών Λογοτεχνίας
(υπό την αιγίδα της ΟΥΝΕΣΚΟ)
διευθύντρια του διεθνούς λογοτεχνικού περιοδικού NOVELTY WAVE (που εκδιδόταν από την ΟΥΝΕΣΚΟ στο Παρίσι) εως το 2012.
τ. από το 1993 μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων και Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος (μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συγγραφέων και Δημοσιογράφων Τουρισμού)









Εμβαπτισμένα ιγμόρεια λόγου στο καλά τροχισμένο εργαλείο της πένας του Κωνσταντίνου Ταβουλτσίδη, περιέχονται στις σελίδες αυτού του πρωτότυπου φραστικά και εμφανισιακά βιβλίου.

Παρατάξεις φραστικές ιδιάζουσες, μιας εποχής αντίληψης ατομικά προσωπικής με φαρδιές διατομές φθόγγων, ταγκίζουν τους συλλογισμούς χρησμοδοτώντας στα νοήματα των στίχων.



Μια ποίηση στην οποία αναδιπλώνεται η ύπαρξη με τέτοιο τρόπο ώστε να επιμηκύνεται η αντοχή του αναγνώστη στο γεμάτο μεδούλι των στίχων της, ακροβολίζοντας με ακρίβεια τα στιγμιότυπα της μέρας και της ζωής που κατοικούν στην έμπνευση με γεμάτα μάγουλα συνειρμών στα εντόσθια του κάθε ποιήματός. 

Τα οράματα του ποιητή τροχοδρομούνται στους εσωτερικούς συνειρμούς των στίχων του, γυρίζοντας προσιτά στον αναγνώστη που ενσκήπτει με την επιθυμία να κοινωνήσει το ιστίο της φαντασίας και της φοδραρισμένης νόησης του δημιουργού τους



Το βιβλίο στυπώνει ένα εκμαγείο φαντασίας ηχηρής που διυλίζεται στην εμπειρία του κάθε ενεστώτα χρόνου γραφής των ποιημάτων αυτών, ιριδίζοντας πλεκόμενες συρραφές στοχασμών στο λευκό πετραχήλι της κάθε σελίδας.

Έχουμε να κάνουμε με εκγυμνάσεις ύπαρξής αναφλεγόμενης ενδοφλέβια στο επιτραπέζιο πατρόν των προσχημάτων που καβουρντίζουν την ειλικρίνεια. Εκγυμνάσεις ύπαρξης που φανερώνουν ότι ο δημιουργός Κωνσταντίνος Ταβουλτσίδης έχει καλά τιθασεύσει το όργανο της τέχνης του, έχει οικειωθεί μαζί του, έχει κουμπώσει το μεγάλο καύκαλο της ύπαρξης σε ρέοντα στίχομε υπομονή και επιμονή, συμπιέζοντας όλα τα καταπλάσματα του λόγου σε άβακες λειασμένων ποιημάτων που δεν διαθέτουν τις εκδορές ατάκτως ειρημένων συρραφών, αλλά εκδράμουν στον ποιητικό του λόγο αφομοιωτικά αισθητές με εκείνο το εύκρατο της έννοιας να υπογραμμίζει το αγκίστρι των ιδεών του ποιητή.




Είναι αναμφίβολα ένα πρωτότυπο βιβλίο, μια γραφή με ικανότητα να εικονοποιεί τη ζωη και να υπτιάζει υο θαυμαστικό της οικειότητας στο λαιμοδέτη των αυτιών του ακροατή της με ρυθμό λάμνοντα και στην ακίδα των αισθημάτων του αναγνώστη της, οριοθετώντας το σημείωμα των πραγμάτων πουδιπλώνεται στους καιρούς, σε ευανάγνωστους ψιθύρους ποίητικής λειτουργίας.

Με το περας της ανάγνωσης του βιβλίου, μένει η αίσθηση ότι ο Κωνσταντίνος Ταβουλτσίδης έχει σαφώς τα εχέγγυα να νοτίσει ακόμη περισσότερο τα ποιητικά εδάφη με υψηλών ασκήσεων στίχους και υψίπνοα νοήματα.

Το ευχομαστε και το ελπίζουμε το τελευταίο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου